CMA Logo - CMA letters on Red Maple Leaf
  • Menu
  • Skip to primary navigation
  • Skip to content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Canadian Motorcycle Association

  • About
    • CMA Directory
    • Contact Us
  • Become a Member
    • CMA Membership Benefits
    • Competition Membership Application
    • Application pour Licence de Competition
  • Rider Training
    • M2 Course – Gearing Up
    • M2 Exit Course
    • How to Register
    • Student Testimonials
  • CMA News
  • Events
    • Event Results
    • Rule Books
    • Trials
  • CMA Archives
    • Historical Records of the CMA
    • Honourary Members
    • CMA Archive: Historical News
    • CMA Presidents
    • National Period Records
    • Obituaries
  • About
    • CMA Directory
    • Contact Us
  • Become a Member
    • CMA Membership Benefits
    • Competition Membership Application
    • Application pour Licence de Competition
  • Rider Training
    • M2 Course – Gearing Up
    • M2 Exit Course
    • How to Register
    • Student Testimonials
  • CMA News
  • Events
    • Event Results
    • Rule Books
    • Trials
  • CMA Archives
    • Historical Records of the CMA
    • Honourary Members
    • CMA Archive: Historical News
    • CMA Presidents
    • National Period Records
    • Obituaries

RULES EFFECTIVE JANUARY 1, 2017

January 9, 2017 //  by Heather

SPORT CODE
E-1 (b) Change: No protest at racing events will be upheld against a statement of fact which has been personally observed by the Referee or officials reporting to the Referee (e.g. false start/course cutting/dangerous riding/inappropriate entry to or use of the course).
E-1 (c) Change: No protest at events not overseen by a CMA Referee will be upheld against a statement of fact which has been personally observed by the Senior Official (e.g. course cutting/dangerous riding/ inappropriate entry to or use of the course).
Reports of such infractions made by third parties to the Senior Official will in some cases require an on the spot hearing to verify accuracy. Such hearings are at the discretion of the Senior Official and details must be included in the event report sent to the CMA.
E-11 Delete:
F-6 (a) Change: The White Memorial Trophy is the premier competition award of the CMA, presented to a Canadian rider having an exceptional performance in winning a national championship in the premier class of the discipline. The Trophy is reserved for performances at the highest level and will not necessarily be awarded each year.
The Board of Directors will decide on a recipient, taking into consideration the moral character of the individual and their support for the CMA.
A list of candidates will be drawn up by CMA administration for consideration at the final Board meeting each year.
O-5 Add: Such briefings shall include instruction as to the exact location of the flagging position. The location shall be determined during the track walk carried out by the Referee and must assure that the riders are able to clearly see the flagger, without putting that official in any danger.
This should be checked several times during the programme in case changes are needed.
MOTOCROSS
Q-401 Licensing
Add: Novice and Intermediate class riders must be a minimum of 14 to participate on a 250cc 4-stroke/2-stroke machine.
Novice and Intermediate class riders must be a minimum of 16 to participate on 450cc machine or above.
ROAD RACING
Q-83 (f) Change: All glass lenses must be removed or taped over.
Q-83 (l) Change: The only liquid coolants other than lubricating oil shall be water or water mixed with Ethyl alcohol.
MINI ROAD RACING
Q-201(j) Change: Minimum 64cc single cylinder liquid cooled 2 stroke

CHANGEMENTS AUX RÈGLEMENTS EFFECTIFS LE 1er JANVIER 2017

CODE SPORTIF
E-1 (b) Changement: Aucune protestation lors des épreuves de compétition ne sera maintenue contre une déclaration de fait qui a été personnellement observée par l’arbitre ou officiels se rapportant à l’arbitre (e.g. faux départ/ ‘shortcut’ sur la piste/ conduite dangereuse/entrée ou usage de la piste de façon inappropriée).
E-1 (c) Changement: Aucune protestation qui n’a pas été observée par l’arbitre de la CMA lors des épreuves, ne sera maintenue contre une déclaration de fait, qui a été personnellement observée par l’arbitre officiel ( e.g. ‘shortcut’ sur la piste/ conduite dangereuse/entrée ou usage de la piste de façon inappropriée). Rapports de telles infractions faites par un troisième parti à l’arbitre officiel, seront, dans quelque cas, requis et vérifiés sur les lieux pour en assurer l’authenticité. Ces auditions sont à la discrétion de l’arbitre officiel et les détails doivent être inclus dans le rapport de l’épreuve envoyé à la CMA.
E-11 Omettre:
F-6 (a) Changement: Le trophée White Memorial est le premier prix de compétition de la CMA, présenté au coureur canadien ayant une performance exceptionnelle au championnat national dans la première classe de sa discipline. Le trophée est réservé pour les performances au plus haut niveau et n’est pas nécessairement accordé à chaque année.
Le Conseil des directeurs décidera du récipiendaire, prenant en considération le caractère moral de l’individu et leur support pour la CMA.
Une liste de candidats sera apportée au Conseil d’administration de la CMA qu’il prendra en considération lors de la dernière réunion annuelle chaque année
O-5 Ajouter: Ces changements devraient inclure instruction indiquant le lieu exact de la position du marqueur de drapeau. Cette position devrait être déterminée par l’arbitre lors de sa marche sur le trajet et il devrait s’assurer que les coureurs soient capable de voir clairement le marqueur de drapeau, sans le mettre en danger.
Ceci devrait être vérifié plusieurs fois durant le programme au cas où il serait nécessaire de faire des changements.
MOTOCROSS
Q-401
Ajouter: Les coureurs de la classe Novice et Intermédiaire doivent être âgés d’ un minimum de 14 ans pour participer sur machine 250cc 4 temps/ 2 temps.
Les coureurs de la classe Novice et Intermédiaire doivent être âgés d’ un minimum de 16 ans pour participer sur machine 450cc ou plus.
COMPETITION ROUTIERE
Q-83 (f) Changement: Toutes les lentilles en verre doivent être enlevées ou recouvertes d’adhérent.
Q-83 (l) Changement: Le seul liquide refroidissant autre que l’huile lubrifiante devrait être de l’eau ou de l’eau mélangée avec alcool Ethyl.
MINI COMPETITION ROUTIERE
Q-201(j) Changement: Minimum 64cc simple cylindre refroidissant liquide 2 temps.

Category: Archived

« BC TRIALS CHAMPION
CEO PRESENTS FULVIO CALLIMACI SUPPORTERS AWARD »

Primary Sidebar

click to send an emailclick to visit our facebook page

Search

The CMA has been a proud member of FIM since 1950

FIM Logo - Federation Internationale de MotocyclismeThe FIM is the governing body for Motorcycle sport and the global advocate for Motorcycling.

FIM North America LogoA founding partner (together with AMA) of FIM North America in 1998.

Canadian Motorcycle Hall of Fame Inductee

“For six decades, the CMA has continuously provided the forum from which numerous Canadian motorcycle competitors developed and honed their skills in virtually every competitive discipline. It is in this area where the CMA shines and stands alone!”

Become a Member

The Canadian Motorcycle Association is Canada's National representative for motorcyclists. Its membership consists of individual enthusiasts who carry full voting rights and affiliated clubs, registered promoters and Corporate Members without voting rights.

Become a Member

Apply for Insurance

Competition Application

Apply for a Competition Licence
Application pour Licence de Competition

Learn to Ride!

M2 Courses run most weekends from March to October.

M2 Exit Courses run most weekends from April to October, statutory holidays excepted.

Call Jane or Christine at 905-522-5705 for more information or to register.

Footer

Canadian Motorcycle Association

Location Icon605 James St. N, 4th Flr, Hamilton, Ontario L8L 1J9

Phone Icon(905) 522-5705

Fax Machine Icon(905) 522-5716

Email Iconregistration@motorcyclingcanada.ca

Facebook Iconwww.facebook.com/motorcyclingcanada

SITE MAP

  • About The CMA
  • Membership Information
  • Rider Training
  • CMA News
  • CMA Events
  • CMA Archives

© 2021 Canadian Motorcycle Association